Veelgestelde vragen

  1. Waar komen deze Habits of Mind vandaan en wie heeft ze uitgevonden? Zouden er ook meer dan 16 kunnen zijn?
  2. Hoe werken de HoM bij kinderen die extra aandacht en/of begeleiding nodig hebben? (NT2, Speciaal onderwijs, autisme, ADHD, slechtziend, bipolair, etc?)
  3. “Ik ben een vakdocent. Hoe passen de Habits of Mind in mijn vak?
  4. Waarom noem je ze Habits/gewoonten? Wat is de relatie tussen deze HoM en het lesgeven van sociaal emotionele ontwikkeling? Zijn het niet gewoon normen en waarden?
  5. Hoe introduceer je de habits of mind? Start je met alle 16 tegelijk? Introduceer je slechts een paar per keer? Start je in de lagere groepen met een paar en bouw je dat uit, hoe hoger je komt?
  6. 16 habits of mind zijn moeilijk te onthouden. Hoe kunnen ze op een handige manier geordend of gegroepeerd worden zodat je ze beter onthoudt?
  7. Wat is het onderzoek dat HoM ondersteund? Hoe weten we dat het werkt?
  8. Ik moet al zoveel doen, hoe kan ik nog iets aan mijn curriculum toevoegen?
  9. Het speerpunt op onze school ligt op: vul zelf in. Hoe passen de habits of mind hier in?
  10. Ik geef les bij de kleuters. Hoe kan ik de habits of mind voor hun geschikt maken?